Customer Journey

Inzicht in de beleving van uw klanten is de sleutel tot succes

Klanten zijn de belangrijkste factor in het behalen van uw succes. De klantbeleving, en alles wat daar bij hoort, op ieder moment in het verkoopproces is dan ook bepalend voor uw onderneming. Door de customer journey nauwkeurig te analyseren veranderen anonieme klanten in een gedetailleerd profiel waar u direct op kunt inspelen.

Door de klant te leren kennen kunt juist u laten zien wie u bent


De customer journey is totaliteit aan losse ervaringen die (potentiële) klanten hebben gedurende de momenten dat ze interactie hebben met uw onderneming. Het gaat er niet om dat elk contactmoment afzonderlijk wordt geanalyseerd maar dat er gekeken wordt naar de totale beleving gedurende het complete proces.

Neem contact op

Het hele proces in kaart


Bij het in kaart brengen van de customer journey brengen we het hele proces in kaart van de stappen die de klant/persona zet om haar doel (bijvoorbeeld een aankoop) te bereiken. Tijdens elke stap analyseren we onder andere de activiteiten die de klant onderneemt, het doel en de behoeften en problemen en barrières.

Door het inzichtelijk maken van de customer journey kunnen we (onbewust) gedrag beter begrijpen, zodat we hier op kunnen inspelen. Daardoor kunnen we zo relevant mogelijk zijn voor de klant en toegevoegde waarde bieden, waardoor de klant beter in staat is haar doel te behalen met een grotere tevredenheid.

Journey maps


Om te beslissen op welke manier je de website online gaat profileren moet worden uitgezocht via welke manier de consument zich online oriënteert. Kruip in de huid van uw klant. Op deze manier kan beter worden ervaren via welke middelen deze op zoek gaat naar productinformatie.

1. Awareness

Uw toekomstige klant wordt zich er van bewust dat hij/zij behoefte heeft aan uw product of dienst.

2. Consideration (Overweging)

De klant weegt af waar hij/zij een mogelijke aankoop zal gaan doen. Hier worden verschillende producten en verschillende bedrijven met elkaar vergeleken.

3. Acquisitie

Uw klant neemt een besluit en wil de aankoop gaan doen. Het besluit terug-draaien is in deze fase nog steeds een optie.

4. Service

Na de aanschaf van uw product/diensts volgt er direct de service en nazorg.

5. Loyaliteit

Maak van uw (tevreden)klant een ambasadeur die uw product/dienst actief gaat promoten en zelf uiteraard ook vaker terugkomt.

Start uw Journey vandaag


Neem contact op

KingsView

Van data naar profiel..

De verschillende data uit uw websites worden realtime door KingsView™ geimporteerd. Deze data wordt door ons KingsView™ systeem gematched met bestaande of omgezet naar nieuwe profielen.

..naar inzicht..

Individuele klantdata en informatie worden voor u inzichtelijk gemaakt door ons KingsView™ systeem. Hierdoor heeft u doorlopend inzicht in productgebruik, aankoopgedrag, social media activiteit en nog veel meer.

..tot Customer Journey

Via het IT-journey dashboard kunt u diverse tools aansturen om de inzichten om te zetten in relevante klantcommunicatie, zoals directem als of gerichte advertenties.